Abban mindenki egyet ért, hogy a divat világ egyik ikonja a DIOR ház. Ebben a világban nem ritka, hogy nagy rendezőket kérnek fel egy-egy reklámfilm, vagy, mint ebben az esetben egy kisfilm elkészítésére. A legutóbbi ilyen a Lady Blue Shanghai.
Azt hiszem azzal el is árulok mindent, hogy a rendezője David Lynch volt. Nem is hazudtolja meg önmagát. Rideg és egyszerű. Vegyesek az érzelmeim a filmmel kapcsolatban. A DIOR-ház a májusban újra megnyíló shanghai-i üzletét kívánja ezzel prmótálni. Emiatt ki is adott sebtiben egy limitált sorozatot, aminek az egyik tagja a filmben is látható kék táska. A sorozatban összesen 12 termék szerepel, az ékszertől a mobiltelefonig, amit nem akárhogyan, zafír kristályokkal díszítettek. Ezek mindegyike csak ott lesz kapható, úgyhogy a divat rajongók már kezdhetnek gyűjteni egy repjegyre is.
A kisfilm önmagában szerethető, de néhol már annyira egyszerű, mint egy fa ék. Ilyen például a szálloda recepcióján zajló jelenet, a három kínai szereplővel. Az a kérdés merült fel bennem, hogy nem teszi egy kissé komolytalanná a filmet az, hogy átlátszó trükkökkel teszik „különlegesebbé” a jelenetet mint, amikor táska ott áll a szoba közepén és beraktak mögé egy elemlámpát. Ettől egy kicsit olyan olcsófilmes érzete van. Igaz, abba a világban, amit David Lynch kreált, belepasszol. De, amikor a toronyház LCD kijelzőjéből kiemelkedik a kék táska, na nekem az volt a mélypont. Egy pár áll a toronyház tetején és akkor kirepül egy táska. nemáá
A pozitívum, a történet egyszerűsége ellenére és ami talán egy kicsit elcsépelt is, teljesen ide való. A képek nagy része remek, főleg amikor a főszereplő Marion Cotillard előveszi a táskából a kék rózsát és alulról veszi a kamera. A legjobb benne, hogy egy nézés után is az ember fejében marad. Ez nem tudom, hogy a rendező érdeme, de biztos, hogy sokat segít rajta az a látásmód, amivel David Lynch rendelkezik. az ember fejében jár minden jelenete, a riadt színésznő, a menekülés, a villámszerű fények, a mellé felvett hangok, amik fokozzák a félelmet és a rendezőtől „elvárható” hatások.
Ez a reklám most egy jól eltalált, vagy csak egy olcsó eszközökkel operáló kisfilm? A fő hangulata tetszik, Marion Cotillard is remek választás ebbe a környezetbe, de akkor, amikor meglátom a kínai mellékszereplőket és hallom az ő dialógusukat olyan érzések támadnak bennem, mintha egy gyakorló dráma szakkör próba videóját látnám.
Nagyobb felbontásban a ladydior oldalán tekinthetitek meg.
Dior Lady Blue Shanghai from Designcollector on Vimeo.