Kezdem egy elcsépelt frázissal. A történelem ismétli önmagát csak egyedül a díszlet változik. A Hipster kifejezés elsőször az 1940-es évek táján merült fel, amikor is a Jazz zenével foglalkozó vagy az ehhez az életstílushoz közelálló emberekre kezdték használni. Füstös Jazz klubok, kábítószerek, miegymás. Aztán a 70-es években összefonódott a hippi mozgalommal. Lényeg a lényeg, hogy mindig is olyan emberekre alkalmazták, akik valamennyire a konvenciók elől menekülnek egy alternatív, liberálisabb életvezetés felé.
Ez az életstílus nagyjából az ezredforduló óta újra virágkorát éli. Ez alatt az idő alatt több szubkultúrára is előszeretettel alkalmazták a hipster jelzőt. Manapság inkább a fixy-vel közlekedő, vékony farmert viselő, némely helyen tetovált, Apple cuccokat használó arcokat szokás így jellemezni. A fiúknál majdnem kötelező elem a kackiás bajusz, amivel már Budapest utcáin is egyre többször találkozni. Szvsz ez jó is így, mókás és izgalmas is. :) Persze ez egy nagyon csúnya általánosítás. Mondhatnánk. Inkább belinkelek egy grafikát, amiből további részleteket tudhattok meg ezzel a stílussal kapcsolatban és mindenki döntse el, hogy kire is szokás mondani manapság, hogy hipster.
Amiről azonban inkább írnék, hogy ehhez a stílushoz tartozik ám egy grafikai megjelenési mód is. Egyszerű hangneméről, kicsit régieskedő formáiról és szimbólumairól igen jól felismerhető. Dave Spengeler pedig elkezdett egy tanulmányt, aminek a Hipster Branding nevet adta. A nagy márkákat fogta és szépen ennek az életstílusnak megfelelően átalakította. Következzen egy pár nagy márka Hipster stílusban.
A hipster grafikát köszi a dailyinfographic.com-nak.