Mark Shaw 1952-ben kezdett dolgozni a LIFE magazinnak, az itt eltöltött 16 éve alatt 27 címlapfotót készített és több mint 100 cikkhez alkotott kiemelkedő fotókat, amik között európai divatházak kollekcióiról készült sorozatok is helyet kaptak. Divatfotósként, elsőként kezdett színes képeket használni a kifutókon és a backstage-ben történő események dokumentálására, többek között a Harper's Bazaar, vagy a Mademoiselle számára.
Ezekkel a képekkel kiérdemelte, hogy a kora egyik legjelentősebb divatfotósává váljon. A kor számos híressége került a lencséje elé, mint például: Pablo Picasso, Brigitte Bardot, Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Danny Kaye, Cary Grant, Yves St. Laurent, és Coco Chanel.
Audrey Hepburnről 1953-ban készített sorozatot, de halála után ezek a negatívok elvesztek, és csak 2006-ban kerültek elő. Sajnálatos módon fiatalon eltávozott 1969-ben. Ezzel ellentétben, a munkásságára nem lehet panasz, hisz sokan kétszer ennyi idő alatt sem tudnak ilyen jelentőségű munkát alkotni. A számtalan nagyszerű fotó mellett a kor jelentős divatcégeinek készített hirdetéseket, de még reklámfilmet is, amivel díjakat is sikerült szereznie például a Vanity Fair fehérneműiről. Fotóiban az fogott meg, hogy tisztán átlátható, a nőiesség szép, komponált, arányosan jelenik meg. A női test, a kisugárzás, a küllem megfelelő aránya látható a képein. Olyan klasszikus 20-as, 30-as évekbeli nőiesség érzetét keltik, csak már egy modernebb környezetben. Igaz, az 50-es évek Amerikája már magában klasszikusnak számít, de fellelhető benne egy kis brit elegancia, egy kis nőies cinkosság is. Komoly, hívogató, játékos és elérhetetlen egyszerre. Még ismertebbé a LIFE magazin számára készített sorozattal vált, ami Jacqueline és John F. Kennedy életébe enged betekintést. Tulajdonképpen ő vált a Kennedy család nem hivatalos fotósává. Nagyon jó kapcsolatot alakított ki a családdal, olyannyira, hogy sokszor lett hétköznapi vendége a Fehér Háznak. Később, JFK halála után ezek a képek bejárták az Egyesült Államokat több nagyszabású kiállítás keretén belül. A képeinek nagy hatása van még a mai napig is a fényképész világra. Mostanában egyre többet látni olyan fotókat, amik ezeket a hangulatokat próbálják visszavarázsolni, a néha túlmodernizált életünkbe.