Igaz nem egy új munkáról van szó, de ötletessége minimum megér egy posztot. :) A kanadai Eric Testroete munkája, amiben saját portréjával kísérletezett. Ugyanis ez volt a 2009-es halloween-es jelmeze, amihez az inspirációt a számítógépes játékok Big Head módjából vette.
Több szempontból is érdekes, mert nem egy „sima” 3D-s, vagy egy grafikai munkáról van szó, hanem valamilyen szinten mindkettőről. Eric készített egy low poly modellt a saját arcáról, majd ezt textúrázta a róla készített fotóval. Egy olyan valós térbeli tárgy született, ami egy újraértelmezett „plasztika” és tulajdonképpen sík felületekből áll.
A munka pozitívuma abban áll, hogy milyen jól elmosta a sík és a térbeli alkotás közötti határvonalat. Külön érdekesség, ami azt hiszem azoknál az alkotóknál, akik foglalkoznak egy kicsit is a 3D-s modellezéssel, ez a látásmód már kialakul, az a meggyőző szerkezeti felfogás. Teljesen jól át lett ültetve a kétdimenziós alkotás a harmadik dimenzióba.
Tulajdonképpen az ötlet nem új, mert ez nem más, mint egy kreatív és bonyolult csomagolás, de az, ahogyan a saját portréját elkészítette ezzel a technikával, az kiemeli többi munka közül.
Eric Testroete-ről annyit érdemes még tudni, hogy a Vancouver-i játékfejlesztő iparban dolgozik, főleg, mint karaktermodellező ezért érthető is a jártassága a modellezés terén. Eric Testroete munkájának további fázisait erre megtaláljátok.