A hazai cégek igen nagy része nem képes rendes arculatot kialakítani magának. Ennek több oka is lehet, a pénz és az idő hiánya, vagy egyszerűen nem hajlandók foglalkozni azzal, hogy egy hozzáértő kezében következetes munkával megfelelő grafikai arculatot adjanak vállalkozásuknak. Nincs szándékomban általánosítani, mert vannak példák az ellenkezőjére is.
Jelen esetben viszont az arculattervezés egy iskolapéldájába botlottam. Nem fogom túldicsérni, de a következetesség, amivel ezt az anyagot összeállították, példaként szolgálhat. A Solberg & Hansen története és adottságai biztos, hogy segítséget nyújtottak a tervezés során. Az S&H Norvégia egyik legöregebb és legjobb kávéháza, amit 1879-ben alapítottak.
A tervezőknek nem egyszerűen az arculat megújítása volt a feladatuk, hanem újra kellett pozícionálni a céget. A kreatív csapattól azt várták, hogy mélyüljenek el a cég történetében, működési területén és ezekből a tapasztalatokból képzeljék el, hogy miként is nézne ki ez a cég a jövőben. Ezek után az átalakítás legnagyobb figyelmet igénylő munkafázisa az új embléma elkészítése volt. Az emblémának sugározni kellett a cég piacon betöltött szerepét, professzionalitását.
Az eredmény pedig meggyőző. Nem tudom pontosan, hogy mennyi idő volt ez a munkafolyamat, de az S&H-nél elégedettek lehetnek. Az emblémájuk és az összes grafikai anyag archaikus eleganciát sugároz. Kiválóan választották meg a betűket (Adobe Caslon Pro Regular, Italic, Trajan, Leitura) és a színeket is. Az embléma nem csak a betű használat miatt is találó, hanem amiatt a kis játék miatt is, amivel nem csupán egy betűsorrá, hanem egy jellé tették, ami messziről felismerhető. Benne van az a klasszikus érték, amit a cég történelme megkíván és tartalmazza azt a lehetőséget, amit a jövő tartogat a számára. A színek tekintetében is hasonlókat mondhatok, mert az alap színállása megfelelően kapcsolódik a kávézás élményéhez és világához. Azzal viszont, hogy belevitték azt a türkizes árnyalatot, adtak az egésznek egy oldottságot. Összességében az Solberg & Hansel egy olyan arculattal lett gazdagabb, amelyben megtartották a vállalat elegáns jellegét, de mégis sikerült újabb célcsoportok felé nyitni az oldottabb részletekkel.
Én mindenesetre be is neveznék egy ilyen porcelán kávés csészére, mert nagyon tetszetős. :)
A tervezőkről még annyit érdemes tudni, hogy ezzel a munkával elnyerték a Gullblyanten 2010 ezüst érmét. A grafikai részét Fredrik Melby és Martin Stousland készítették, art direktor: Kietil Wold, az illusztrációk: Jan Håkon Robson és a munkákat felügyelte: Tine Moe. Az S&H beahance.net-es profilját erre taáljátok.