A foci iránt érdeklődök egyik legnagyobb eseménye,- kivéve, ha éppen a csapatuk bajnokit játszik -, az egész biztos, hogy a világbajnokság. A négyévente megrendezésre kerülő bajnokságnak idén Dél-Afrika ad otthont.
Ezt a tévés hirdetést a PUMA hivatalos ügynöksége a Syrup készítette és része annak a nemzetközi kampánynak, ami a Football=Love vezér fogalmakra épül és a lehető legtöbb médiafelületen helyet kapott magának. A felvételeket Angolában, Ghánában, Elefántcsontparton készítették, a zene pedig Gnarls Barkley, Going On című száma. A PUMA játékosai a világ legjelentősebb focistái Samuel Eto’o, Gervinho, Emmanuel Eboue és Mohammed Zidan.
Egy kis elmélkedés így a végére. Az anyag lelkesítő és hatással van az emberre. Jó érzéssel tölti el az a kép, amit mutatnak neki. A PUMA fontos üzenetet fogalmazott meg és ennek egy ízig-vérig afrikai hangulatot adott. Az esemény iránt is felfokozott érdeklődést vált ki, a képi világa pedig egyedi. Némely képkockában kicsit District 9-os, de ez nem is gáz. A vállalat tökéletesen azonosult a környezettel, amiben megjelenik. Nem tűnik tolakodónak, ahogyan minden képkockán nyomatja felénk a brandjét. Gnarls Barkley zenéje is ezt az érzetet támasztja alá, semmi nagy ívű, fellengzős komolyzene. Egyszerű, nyári hangulatú popzene. Olyan érzést kelt a nézőben, hogy valami könnyű nyári kaland kapujában áll. Mint egy könnyed szafari egy olyan vidéken, ami annyi érdekes és rejtett titkot tartogat számunkra. A PUMA-nak ez a reklámja eltalált és jól kapcsolódik az eseményhez, kedvelhető és lehet vele azonosulni.
De mi a szituáció másik oldala? Bármennyire is csodás, színes focicipőben futkároznak a túlfizetett nyugat-európai játékosok, attól függetlenül a nyomor közepén vannak. Olyan részein Afrikának, ahol a fejlettség fényévekre van a „modern” világtól. A gyerekek mezítláb fociznak, mert hiába gyártatja a cég az olcsó ázsiai munkaerővel a cipőit, a szüleinek még arra sincsen pénzük, hogy kultúrált életet biztosítsanak a gyerekeiknek, nemhogy a halvány napsárga stoplist megvegye neki.
Nincs szándékomban a nyomorról papolni, de érdemesnek találtam ezt a pár gondolatot még hozzáfűzni egy egyébként jól sikerült kampányhoz. Én magam is nagyon várom már a rendezvényt. Abban pedig csak reménykedni tudok, hogy ez a pár hetes esemény hoz némi fellendülést a kontinens számára. Hajrá Afrika. :)