Mostanában elmerengek néha azon, hogy vajon merre is tart a számítógépes játékipar. Most nem a vasakra gondolok, habár az is megérne egy-két gondolatot. Találkozhatunk hihetetlen gépigényű játékokkal (Crysis), amik sokszor már a realitás határát súrolják és ezzel teljesen ellentétesen olyan játékokkal is, amellyek kis gépigényűek, sőt a működésükhöz egy flash player is elegendő. Ilyen mondjuk a Farmville. Itt fel is vetődik a kérdés, hogy a valóságra a megtévesztésig hasonlító játékoké a jövő, vagy van egy bizonyos határ, amit nem szabad átlépni a realitás érzet szempontjából.
Amit most láttok az a Lagoa fizikai engine. Azt kell, hogy mondjam az ilyen demók gyakorlatilag eldöntik a kérdést. Realisztikus játékok biztosan lesznek és csak az a kérdés, hogy bírjuk e RAM-mal, CPU-val és GPU-val. :) A hivatlaos nevén Lagoe Multiphysics 1.0 engine-t Thiago Costa fejlesztette, aki a Ubisoft Montreal vezető technikai igazgatója és éppen a lent is látható füst szimulátoron dolgozik. Thiago vimeo-s profiljában további érdekes videót is találtok.
Lagoa Multiphysics 1.0 - Teaser from Thiago Costa on Vimeo.
Smoke Simulator from Thiago Costa on Vimeo.