A kávézás világában jártas embereknek biztosan sokat mond a Jacu madár neve. Vagy akár megemlíthetném az Indonéziához köthető Cibet macskát is. A két állatban van egy közös tulajdonság, mégpedig az, hogy mindketten a kávéültetvények környékén portyáznak és előszeretettel fogyasztják a cserjék termését, amiben a kávébab is található. Amikor elhagyja az emésztőrendszerüket a kávébab, összegyűjtik és a világ egyik legdrágább kávéját állítják elő belőle. A Cibet macska „segítségével” előállított kávé a Kopi Luwak, aminek csészéje 16-20 000 forint körül kapható.
Ellenben most nem is igazán a kávékészítésről, hanem egy kis norvég vállalkozásról szeretnék beszélni. Az üzlet arculatának kialakítása során az előbb említett Jacu madár történetét és magát a madár motívumot használták fel. Ezzel egyedi betűformát és egy igen karakteres megjelenést adva a kávésboltnak.
A színek, az anyagválasztás, egytől-egyig meleg, barátságos hangulatot árasztanak. A boltban és alapvetően az egész megjelenésben a természetes anyagok és a hagyományos sokszorosító eljárások valamint egy klasszikus érzet fogható meg. A pecsételő, a szárazbélyegző, egytől-egyig maradandóságot sugallnak. Ez mégsem olyan formában jelenik meg, hogy az archaizáló hatást keltene, a modernitás, az egyszerű formákkal, tiszta, érthető kommunikációval érhető tetten. A táskákon, a textil zsákokon, a levélpapíron, a bélyegzőn megjelenő motívumok, egy olyan hangnemet használnak, amivel a betérő vásárló igen könnyen érezheti azt, hogy az adott terméket csakis neki, egyedileg állították elő. Erre a trükkre minden bizonnyal szüksége is lehet a vállalkozásnak, mivel tavaly alapították.